MIM
Izabella i Marek


Kontakt:
marek[at]mim.cieszyn.pl
Rower...
Zespół transportowy

Rower sprzężony z przyczepką


Rower.To zasadnicza część-element wycieczek rowerowych i szeroko rozumianego „rowerowania”. Mój nie jest „markowy” ani „wypasiony”, natomiast posiada wszystko co trzeba na krótkie i długie wyprawy.

Po krótce opiszę kolejno różne jego elementy.

Szkielet, body, czy jak to nazwać. Został mi skompletowany przez zaprzyjaźnioną firmę wg konkretnej konfiguracji (w założeniu treking) w tzw. niskim budżecie. Rama aluminiowa zdobyta jako nowa za 2o% ceny(minimalne, ledwo zauważalne wgniecenie na rurce, które nie ma wpływu na wytrzymałość). Korzystając z doświadczeń po poprzednim rowerze, rama musiała być lekka i jednocześnie mocna i sztywna i odporna na korozję ponieważ rower jest wykorzystywany całorocznie.

Koła - obręcze komorowe, wzmocnione, szczególnie z tyłu, z uwagi na duże obciążenia statyczne i dynamiczne. W przednim kole dynamo. Z tym związany jest system hamulców: z przodu V-brake'i (dynamo), a z tyłu tarcza. Takie rozwiązanie ze względu na to, że tylne koło bardziej ulega zanieczyszczeniu w złych warunkach niż przednie i V-brake'i gorzej się spisują. Opony, raczej uniwersalne, ponieważ większość wyjazdów jest po twardych nawierzchniach, chociaż zdarzają się też i inne, ale to można wytrzymać.

Kierownica i na niej - prosta, ma możliwość niewielkiej regulacji góra-dół. Rzadko z tego korzystam.
      Lusterko - duże z dobrym polem widzenia. Bardzo pomocne, odwracanie się podczas jazdy, szczególnie z przyczepką, uważam za niebezpieczne praktycznie na każdej drodze. Korzystam z niego na bieżąco.
      Liczniki - dwie sztuki. Jeden używany stale zlicza przebiegi dobowe i roczne do statystyk. Drugi wykorzystuję podczas jazdy z „rozpiską”. Na dłuższe wyjazdy przygotowuję sobie rozpis trasy z podziałem na odcinki od punktu do punktu. Po przejechaniu odcinka licznik jest zerowany i rozpoczyna mierzenie nowego odcinka. Więcej w innym miejscu.
      Lampa - Mactronic - 10-50-100%-booster; 100%-520lm, booster-720lm/30sek. 10% - cała noc po szosie, 50%-nie wiem ile w terenie(jeszcze nie brakło). 10% na drodze asfaltowej zupełnie wystarcza do oświetlenia drogi, a w terenie dobrze sprawdza się 50%. Zapewnia zasięg światła ok 50m. Pełna moc to co namniej 100m (jeszcze nie używałem). Lampa nie przygasa w miarę zużycia baterii; ładowanie USB.
      Klamkomanetki mechaniczne - działają bezproblemowo.

Przerzutka - Shimano - przód 3, tył 8. Działa precyzyjnie i nie mam z nią większych problemów.

Bagażnik - klasyczny aluminiowy - bez bajerów. Z tyłu lampka czerwona Mactronik bateryjna -bardzo jasna.

Błotniki - pełne i dodane gumowe fartuchy ograniczające zarzucenie błota na buty, suport i to co z tyłu.

Sakwy - na stałe w użyciu - opis w innym miejscu.

„Elektrownia” - na bagażniku - o tym też w innym miejscu.